torsdag 1 september 2011

Jag trivs med lunchrestaurang. :)

Nu har jag snart gjort tre av fem veckor på tredje och sista praktiken. Jag är på Malins Skafferi.
Vilket är en gullig liten lunchrestaurang i Nya Varvet, Kungssten.
Jag trivs jättebra där! Mycket bättre än på förra praktiken. Jag hoppas att jag får arbete där efter praktiken.
Redan efter en och en halv vecka sa min handläggare till mig att jag kan få timmar där. :)

Idag var vi två man kort i köket och hade 268 lunchgäster, vilket är rekord för i höst. Det var mycket att göra, stressigt och varmt, men även väldigt roligt!
Dödstrött är jag när jag kommer hem. Så nu ska jag sova.

Dagens middag här hemma var för övrigt köttfärs med gul och röd paprika, gullök, zucchini, tomat, riven ost och sweetchili sås i. Med potatismos till. Mycket gott. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar